ОСТРОВЪТ НА СЪКРОВИЩАТА
„Островът на съкровищата“ е най-вълнуващият, най-пиратският, най-бурният и морски семеен спектакъл за деца и възрастни, осъществен от режисьора Денис Симеонов, сценограф - Ясмин Манделли, композитор - Милен Апостолов, текст на песните – Момчил Коритаров, и още седемнадесет актьори, които ще ни пренесат директно в XVIII в. - Златният век на пиратите.
И както подобава на всяко пиратско приключение, в центъра на събитията е една мистериозна карта, случайно попаднала в ръцете на младо момче, която повлича богати и бедни, пирати и благородници, алчни и идеалисти, папагал и еднокрак главатар дори, готови на всичко, за да намерят Карибския остров и пиратското съкровище.
В нашия разлюлян от песни и морски бури кораб ще качим и легендарните жени пирати – Ан Бони и Мери Рийд, сражаващи се за своя дял от плячката. В тази неравна борба е въвлечен и малкият Джим Хокинс, решен да възмъжее и докаже, че смелостта и честта са най-верните другари.
За да сте пират са Ви нужни:
• огромен кораб с много оръдия и платна
• черен флаг с череп и кръстосани кости
•триъгълна шапка или превръзка за глава
• екстравагантно облекло
• ботуши с тока
• обеци-халки
• загоряла кожа и много белези
• къса сабя, ками и пистолети с кремък
• дървен крак или кука вместо ръка
• купчина съкровище
• карта, която води до съкровището, отбелязано с червено кръстче
• папагал
В ролята на Джим Хокинс – Милена Ерменкова (Торосян)
Участват:
Адриан Филипов, Валентин Василев, Васил Витанов, Генади Николов, Диана Ханджиева, Елица Анева, Иван Жунтовски, Иван-Александър Дойчев, Мариан Дулчев, Мариела Богданова, Мариета Калъпова, Мария Рушанова, Мариян Стефанов, Марияна Петрова, Николай Стойчев, Сергей Константинов
АЛБУМ със скици на костюми от „Островът на съкровищата“ от Ясмин Манедлли
ГАРДЕРОБЪТ
по „Максималистът“ от Станислав Стратиев
сценична версия и режисура: Пресиян Кузов
сценография и костюми: Киряна Аврониева
музика: Дамян Михайлов
Участват: Александър Кънев, Йоана Кирчева, Иван-Александър Дойчев, Генади Николов,
Мариян Стефанов, Мариан Дулчев
Темата за конформизма в съвременното общество е основополагаща за настоящото представление. Човекът бързо и безкритично се втурва към „новото нормално“. Всички нови идеологии, правила, норми и идентичности биват припознавани прекалено лесно. Какво се случва обаче, когато им се противопоставиш? Кой е прав и кой е крив са въпроси, на които търсим отговор. Една от страните изисква за себе си правила, с които потиска другата със същата сила, с която тя досега е била уж потискана. Това противоборство в обществото, разделянето му в две крайности и категоричността в неприемането на отсрещната позиция са причината пиесата на Стратиев „Максималистът“ да бъде прочетена като обозрима днес. Пред себе си имаме едно семейство (мини-общество), в което интегрирането на „различния“ довежда до сериозна колизия. Въпросът обаче е кой е „различният“?
ОПАСНА КОМЕДИЯ
Сценичен вариант - Димитър Кабаков
Сценография и визуална среда - Петко Танчев
Костюмограф - Ясмин Манделли
Музика - Иван Лечев
Мултимедия - Димитрис Георгиев и Виктория Караколева
Хореограф – Люба Валентинова
Участват – Аня Пенчева и Георги Ангелов
Там, някъде, след последната война…
Всичко е наред, животът продължава, всеки събира късчета от душата си и
се опитва да живее.
Две оцелели души се срещат в пространството, всяка от тях остра,
чувствителна, отчаяна и решена все пак да продължи напред.
Има болка и тъга, има и смях, има и абсурд, защото живота продължава.
И е интересно, и е забавно-абсурдно да го живееш с двамата ни герои.
Те ви чакат, на брега на морето.
Време е да нахраните заедно чайките!
МИНАЛО НЕСВЪРШЕНО
реж., Денис Симеонов
ГОСПОЖИЦА ЮЛИЯ
по мотиви от Аугуст Стриндберг
сценична версия и режисьор - Теодора Лилян
превод и сценична адаптация – Теодора Лилян
драматургична версия - Роман Должански
сценограф - Олег Головко
композитор - Калин Николов,
костюми - Сергей Йорданов
Участват:
Теона Димова, Антъни Пенев, Бориса Сарафова-Черкелова и Делян Илиев.
„Tábula rása „празен лист“ (чиста дъска) е латинска крилата фраза, която се използва за
обозначаване на гносеологичната теза, че всеки отделен човешки индивид се ражда без вродено
или вградено (заложено) умствено съдържание, тоест чист. Ресурсът му от знания изцяло се
изгражда от опита и чувственото (сетивното) възприемане на външния свят. Тоест, ние се раждаме
свободни. Но характерът ни се определя не само генетично, но и социално. Въпросът е кое от
двете е по-силно. В пиесата „Госпожица Юлия” героите имат малко свобода, малко любов.
Какво изобщо имат тези герои?
Имат страх и предразсъдъци. А от страх човек става коравосърдечен (жесток). В пиесата много ясно е показано как човекът е безсилен да преодолее желанието да унижи другия, когато има възможност да го направи… Откъде идва, откъде се появява този страх и защо е толкова силен?
В отговора на този въпрос е заключена актуалността на този текст. Бихме ли могли да се освободим от страха и да станем отново „чисти и свободни“?“
Теодора Лилян
„Госпожица Юлия“ в Плевенския театър е много различна от познатата драматургична основа на
Аугуст Стриндберг.“ – споделя режисьорът Теодора Лилян.
Това е вторият проект в тандем между
нея и Роман Должански след успешния ѝ дебютен спектакъл миналия сезон в Народен театър
„Иван Вазов“ „Русалка“ по мотиви от пиесата на Пушкин и Набоков.
Теодора Лилян завършва Руския държавен институт за театрално изкуство (РГИСИ) в Санкт-
Петербург в класа на Григорий Михайлович Козлов, заслужен деятел на театралното изкуство в
Русия и художествен ръководител на театър “Мастерская” в Санкт-Петербург. По време на
обучението си Теодора Лилян поставя спектакли към Учебния театър и участва в множество
театрални лаборатории в Русия.
„4+1“
от Димитър Кабаков
Режисьор - Надя Панчева
Сценограф и костюми - Ясмин Манделли
Музика – Асен Аврамов
Участват - Ирена Ненчева, Дориана Гълъбова, Маргарита Костова, Мариета Калъпова, Сергей
Константинов
„4+1“ е театрална импресия, която разгръща отношенията между художника и неговите музи.
Застиналите женски портрети оживяват, за да разкрият пред нас историята на тяхното
създаване и как срещата с изкуството може да промени живота ти завинаги.
Пиесата е посветена на художника Янаки Манасиев, известен със своите женски портрети.
Драматургът Димитър Кабаков се вдъхновява от конкретни негови картини и съживява лицата
от тях, вдъхвайки им живот с вълнуващи сюжети.
Три жени се събират в галерията, за да почетат паметта на твореца, който ги е запечатал във
вечността. Възрастна баба от малко село, която за пръв път има досег с изкуството,
малтретирана от мъжа си жена, която е зациклила в своя труден бит и едно младо момиче,
което се влюбва в художника и променя живота си завинаги са героините в тази импресия. В
историята се намесва и четвърта жена, която никога не е била нарисувана. Събирайки се
заедно, всички те изживяват наново срещите си с Янаки, който оставя следа в живота на всяка
една от тях.
АЗ СИ ЗНАМ
Спектакъл създаден специално за първия учебен ден. Поставя големите въпроси за смисъла от училището, за новото начало, за порастването, теми пред които е изправено всяко дете.
За едно малко момиченце, това е поредният слънчев и безгрижен ден. Но точно тогава
родителите му съобщават, че е на прага на нещо ново и голямо – ще става ученичка! Както
всеки човек, който е изправен пред неизвестното, и това момиченце изпада в паника. Какво ли
означава да си ученик? Трябва ли да се превърнеш в нещо изведнъж? Това да не би да е някаква
зараза? С въпросите си, момиченцето засипва цялото си семейство – баба, дядо, майка и баща,
дори малко по-големия си брат. Но те всички заедно ѝ дават необходимата подкрепа, за да се
справи с новото начало.
Представлението е подходящо за деца от 5г. до 8г.
Автор и режисьор: Маргарита Костова
Сценография: Ясен Григоров
Музикална среда: Music Bank
Участват: Ирена Ненчева и Маргарита Костова